Cabrinha Mantis - V3 2023
OverzichtMantis V3 ALLROUND FREERIDE
MATEN: 2M / 2.5M / 3M / 3.5M / 4M / 4.5M / 5M / 6M / 7M
KLEUREN: C1 Rood - C2 Donker Grijs / Taxi Geel - C3 Wit / Aqua Blauw
Als er één wing is die heeft geholpen de sport vorm te geven en te definiëren, is het de Mantis.
Nu in zijn 3e generatie is de wing die de maatstaf voor stabiliteit en stijfheid heeft gezet, verder verfijnd om het ware potentieel van wingfoil te maximaliseren.
Verhoogde convexe dihedraal heeft geholpen het bereik van de Mantis uit te breiden door een verhoogde vermogen/stabiliteitsverhouding te bieden, in combinatie met de nieuwe Convex Strut is de Mantis V3 de cleanest en meest efficiënte wing tot nu toe. Een verfijnde luchtfoil sectie in het kritieke gebied van de wing heeft geholpen het low end power van de Mantis te vergroten, waardoor het gebruiksbereik verder is toegenomen.
ONTWERP PROFIEL
Hogere stijfheid Leading Edge Opblaasbaar, Hoog reactief Dihedraal met hoog liftprofiel, Medium AR en bolle middenstrut.
FEATURES
- Verfijnd lichtgewicht kapontwerp voor minder gewicht en reactieve prestaties
- Dacron met hoge vasthoudendheid voor verbeterde dihedrale stabiliteit en verbeterde rijeigenschappen
- HD grote diameter UHMPWE versterkte sluitnaadconstructie
- Nano Ripstop Canopy, de benchmark in duurzaamheid, stabiliteit en reactievermogen
- Sprint 3.0 opblaassysteem
- Duurzame TPU bumpers
- Handgrepen - Volledig gegoten composiet widespan handgrepen
- Hi-vis, Weerbestendig, TPU-venster met lage rek
- Indeling van het deelvenster Pad laden
- Hoge reactieve voorhandgreep
- Hoge stijfheid middensectie stiksel ontwerp
- Lichtgewicht TPU-blazen
- fijn afgestelde maat progressieve wingpunt twist voor vergevingsgezinde folie
- Verhoogde convexe dihedrale voor power-to-stability ratio
- verfijnd vleugelprofiel middengedeelte voor laag vermogen
- Bolle middenstrut voor extra stijfheid
- Dumpvalve voor snel leeglopen
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
CONVEX DIHEDRAAL
De verhoogde Convex Dihedral heeft geholpen het bereik van de Mantis uit te breiden door een verhoogde vermogen/stabiliteitsverhouding te bieden.
LAADPAD
De lay-out van het laadpadpaneel is zorgvuldig ontworpen om de verschillende belastingen en rek op wings te verminderen, wat zich vertaalt in een cleaner en meer structureel product in een breder scala aan omstandigheden.
VERFIJND FRAME
Verfijningen aan het frame van de Mantis V3 hebben gezorgd voor een lager gewicht, maar verhoogde reactieve prestaties.
STIJVERE STRUT
De Convexe middenstrut op de Mantis V3 zorgt voor een stijvere en meer reactieve verbinding tussen de rijder en de wing.
HD SLUITNAAD MET GROTE DIAMETER
Een grotere stijvere diameter Leading Edge vereist een bijgewerkte sluitnaadbijdrage om de unieke krachten die wingen biedt te weerstaan.
PURE IMPULSE VOORHANDGREEP
Doordrenkt met de technologie van de Widespan Handles, biedt de Pure Impulse voorhandgreep een directe locatie voor het dragen, manoeuvreren en ook voor het besturen van de wing.
Grootte | 2m | 2,5 m | 3m | 3,5 m | 4m | 4,5 m | 5m | 6m | 7m |
Wind range in knopen (75kg rider) | 25-45 | 20-40 | 17-36 | 16-34 | 15-30 | 13-27 | 11-26 | 7-20 | 6-18 |
Gewicht van de vleugel (kg) | 1.48 | 1.68 | 1.86 | 2.03 | 2.22 | 2.45 | 2.64 | 2.97 | 3.31 |
*) Dihedraal is een ontwerpmogelijkheid bij vliegtuigen die de laterale stabiliteit versterkt.
Dit principe heeft te maken met de zogenaamde V-stelling van de vleugels.